Zgłoszenia wewnętrzne
Wewnętrzne zgłoszenia naruszeń prawa
Wewnętrzne zgłoszenia naruszeń prawa w Komendzie Powiatowej Policji w Kolnie
Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 roku o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 roku poz. 928) w Komendzie Powiatowej Policji w Kolnie ustalono wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Procedura określa zasady i tryb zgłaszania przez sygnalistów informacji o naruszeniach prawa, o których mowa w ustawie.
Przedmiotowa procedura skierowana jest do sygnalistów w rozumieniu art. 4 ustawy o ochronie sygnalistów zgłaszających informację uzyskaną w kontekście związanym z pracą o naruszeniach prawa określonych w tej ustawie.
Przyjmowanie zgłoszeń wewnętrznych.
Zgłoszeń wewnętrznych można dokonać:
1. ustnie do protokołu - na wniosek sygnalisty - podczas spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku,
2. ustnie – za pośrednictwem nienagrywanej linii telefonicznej pod numerem telefonu +484782231 – od poniedziałku do piątku (poza dniami ustawowo wolnymi) w godz. 7.30 – 15.30. Zgłoszenie dokonane w tej formie dokumentowane jest w formie protokołu rozmowy. Sygnalista może dokonać sprawdzenia, poprawienia i zatwierdzenia treści protokołu poprzez jego podpisanie w siedzibie jednostki Policji.
3. pisemnie w postaci papierowej.
Zgłoszenie pisemne w formie papierowej:
należy przesłać na adres Komendy Powiatowej Policji w Kolnie, ul. Wojska Polskiego 29, 18-500 Kolno z dopiskiem „zgłoszenie wewnętrzne naruszeń prawa, do rąk własnych osoby upoważnionej, nie otwierać w sekretariacie”
lub
doręczyć osobiście do dyżurnego Komendy Powiatowej Policji w Kolnie w dwóch zamkniętych kopertach. Kopertę zewnętrzną należy zaadresować - Komenda Powiatowa Policji w Kolnie, ul. Wojska Polskiego 29, 18-500 Kolno. Na kopercie wewnętrznej należy umieścić dopisek jak w pkt. a).
Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia wewnętrznego przesyłane jest sygnaliście w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania, chyba że sygnalista nie podał adresu do kontaktu, na który należy przekazać potwierdzenie.
Informacja zwrotna na temat planowanych lub podjętych działaniach następczych i powodów takich działań przekazywana jest sygnaliście w terminie nieprzekraczającym 3 miesięcy od dnia potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia wewnętrznego lub – w przypadku nieprzekazania potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia wewnętrznego – w terminie 3 miesięcy od upływu 7 dni od dnia dokonania zgłoszenia wewnętrznego, chyba że sygnalista nie podał adresu do kontaktu, na który należy przekazać informację zwrotną.
Zgłoszenie wewnętrzne o naruszeniu prawa nie zawierające danych osobowych sygnalisty umożliwiających jego identyfikację nie podlega rozpoznaniu w ramach niniejszej procedury.
Informacja o naruszeniu prawa może zostać zgłoszona w każdym przypadku również do Rzecznika Praw Obywatelskich albo organów publicznych oraz – w stosownych przypadkach – do instytucji, organów lub jednostek organizacyjnych Unii Europejskiej
Pliki do pobrania
-
Klauzula informacyjna dla osób dokonujących zgłoszeń o nieprawidłowościach (sygnalistów)
Data publikacji 24.12.2024 20:00(docx 19.86 KB)
-
Klauzula informacyjna dla osób dokonujących zgłoszeń o nieprawidłowościach (sygnalistów)
Data publikacji 24.12.2024 20:00(pdf 421.16 KB)